tisdag 9 oktober 2012

Rosentema


Igårkväll tillverkades det rosor av olika slag på Ödbergskagården i Ö-vik. I silkespapper, plåt, lönnlöv, sidenband, presentband och virkade. Det blev en lyckad kväll. Fikade gjorde vi också, min rosgelé på kex med philadelfiaost , hembakt tunnbröd och äppelkaka.



 












 Idag tog jag en tur runt bygden och letade lönnlöv, hittade en blodlönn på en tomt ringde på och frågade om jag fick ta några löv, jag fick....jag fick ta hur många jag ville. Hem och tillverkade rosor det gick fort och blev snyggt tycker jag.















En liten virkad ros gjorde jag igårkväll, den kan jag ha på kappan, mössan jag är nöjd med kvällen.

















En annan idé som jag fick av min väninna är, halsband gjort av  rundvävd lyxtrasa med träpärlor istoppade i och en knut och vips så är det klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar