måndag 11 mars 2013

En härlig dag i min ateljé

Idag har jag klippt ner några vävar, det blir genast påfyllning av mitt mattlager inför sommarens utställning. Först en matta som jag vävde till min systerdotter Lisa, hon skall få den i födelsedagspresent
egentligen nästa vår, men varför inte iår... Den är en mörkturkos färg men det är mer blått i den. Den ska ligga i hennes hall. 2,5 m. Nu är det bara fransknytningen kvar!


Efter det klippte ur tre löpare i den lilla väven, med blå traslöparvarp, fållade och klara blev dom så här:



Alla tre löparna är 1,25 m och bredden ca: 40 cm


















Jag slutade dagen med att sätta ut kransen jag stickat, men först satte jag dit en höna som jag virkat med mönster från bloggen virka mera. Den bloggen har blivit en favorit, mycket fina virkmönster på lite av varje. Väldigt inspirerande.


1 kommentar:

  1. Hej! Så många blå vävar du klippt ner idag. Och alla lika fina. Var ska sommarens utställning vara någonstans?
    Kram Birgitta

    SvaraRadera