lördag 11 januari 2014

Röda Mattor

Nu har jag klippt ner tre mattor i min röda mattväv. Färgerna är inte riktigt rättvisa det är svårt med foto från mobilen eller om det är ellampor.
Jag är inte helt nöjd med den brokiga, i väven såg den så bra ut men när den kommer ner på golvet och man ser den i sin helhet, då blir man besviken.

Längden är c:a 2 meter bredden är 80 cm













 Den här mattan har ljusgröna blad på blomman med vitguldig mittprick. Den
mittersta blomman har en guldfärgad mittprick.


Den tredje mattan har tydligare mönster i verkligheten där syns alla färgerna mycket bättre det är orange och rosa färgerna som inte kommer fram riktigt på bilden. Mattan mäter 2 meter med 5 partier som är lika stora.

















1 kommentar:

  1. Jag tycker att dina mattor är jättefina. Rött är min favoritfärg och kombinationer med andra färger blir lysande vackra.
    Tycker
    Ragnhild

    SvaraRadera